دانشکده پیراپزشکی

برنامه استراتژیک گروه فوریت های پزشکی

تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۶/۰۹/۲۵ ۱۳:۴۲| تعداد بازدید: 290

 

رسالت این رشته

 تعلیم و تربیت نیروی انسانی مجرب و کارآمد و متعهد به ارزشهای اسلامی و انسانی از اجزاء رسالت آموزش رشته فوریتهای پزشکی محسوب می گردد . فارغ التحصیلان این رشته با کسب دانش و مهارت های لازم و منطبق بر نیازهای جامعه و همگام با بالاترین استاندارها قادر خواهند بود امدادرسانی و خدمات مراقبتی پیش بیمارستانی را به بیماران و مصدومین در حداقل زمان ممکن و با کیفیت مطلوب به آحاد جامعه ارائه دهند.

رسالت این دانشکده، تربیت نیروی انسانی متبحر، متخصص و کارآمد در رشته های مختلف موجود در دانشکده می باشد تا بتوانند با آموزش پویا و فراهم نمودن بستری مناسب برای دانشجویان و کسب مهارتهای لازم گروهی  از مشکلات جامعه را حل نموده و قادر به انجام کارهای فنی لازم در جامعه باشند. یکی دیگر از رسالت های این دانشکده ارتقاء کیفی است که با ایجاد شرایط مطلوب یاددهی و یادگیری درحیطه علوم پزشکی و انجام فعالیت هایی از قبیل برنامه ریزی، راهنمایی و انجام پژوهش در آموزش، آموزش اعضاء هیأت علمی، توانمند سازی نیروی انسانی، افزایش انگیزه در فراگیران و مدرسین، استفاده بهینه از منابع و تجهیزات و تحول در برنامه ریزی آموزشی که با ارزشیابی مستمر انجام می گیرد، تحقق خواهد یافت.

 

چشم انداز گروه

بر اساس این برنامه آموزشی طی ده سال آینده همگام با تحول جامعه، دانشجویان این رشته مطابق با استانداردهای جهانی آموزش خواهند دید. با اجرای برنامه آموزشی مقطع کاردانی فوریتهای پزشکی ، دانش آموختگان قادر به ارائه مطلوب خدمات مطابق با شرح وظایف خوهند بود . با تدوین برنامه آموزش مقاطع بالاتر متناسب با استانداردهای جهانی دانش آموختگان این رشته خواهند توانست با حضور فعال در عرصه های مختلف ارائه خدمات در مارکز فوریتهای پزشکی برترین خدمات اثر بخش و مقرون به صرفه را در جهت اعتلای سلامت جامعه و کاهش مرگ و میر و نقص عضو د رمددجویان ارائه داده و در سطح منطقه ای و بین المللی مطرح باشند. دانشکده پیراپزشکی از طریق بهره گیری از همکاری و حمایت کلیه اعضای هیأت علمی مجرب، کارکنان و دانشجویان با بهره گیری از فن آوریهای جدید، ایجاد فضای توام با خلاقیت و نوآوری، از طریق شفاف نمودن مشکلات و نیازهای آموزشی دانشکده طی 5 سال آینده جزو یکی از  دانشکده برتر دانشگاه علوم پزشکی  استان باشد و زمینه تولید و انتقال دانش پیراپزشکی را در آینده ارتقاء بخشد.

 

اهداف استراتژیک گروه فوریت های پزشکی

1- ايجاد بستر مناسب براي توانمند سازي دانشجويان و اعضاي هيأت علمي گروه فوریت های پزشکی

- غني سازي کتابخانه ( کتب و مجلات )

- برگزاري کارگاه هاي تازه های احیای قلبی ریوی براي اعضاء هيأت علمي از يک مورد در هر سال

- حمايت از شرکت اعضاء هيأت علمي در کارگاه هاي آموزشي درون دانشگاهي و همايش هاي کشوري در چهارچوب قوانين

مصوب دانشگاه و يا بر اساس احساس نياز دانشگاه حداقل سالی یکبار

2- برگزاري کنفرانس و همایش ها و کارگاه ها

- برگزاري همايش هاي مربوط به فوریت های پزشکی در هر سال

- برگزاري حداقل 6 کنفرانس بر اساس اولويت هاي گروه هاي آموزشي در هر سال

- برگزاري حداقل 2 ژورنال کلاب در هر سال توسط گروه هاي آموزشي

- برگزاري کارگاه هاي آموزشي در زمینه مدیریت بحران سالی 2 بار براي دانشجويان و اعضاء هيأت علمي

3- توسعه همکاري هاي بين بخشي

الف) درون دانشگاهي :

- تشکيل جلسات مشترک با معاونت درمان و تعيين زمينه هاي همکاري آموزشی و پژوهشي در هر نيمسال تحصيلي

- اجراي کارهاي آموزشی مشترک متناسب با نیازهاي هر معاونت

- اجراي برنامه هاي بازآموزي براي کارکنان بخش فوریت های پزشکی بر اساس نيازهاي اعلام شده

ب) ساير ارگان ها :

- شناسايي سازمان هايي که امکان اجراي پروژه هاي مشترک آموزشی در آنها وجود دارد از قبيل آموزش و پرورش ، آتش نشانی ، هلال احمر و ...

4- تعيين اولويت هاي پژوهشي گروه هاي آموزشي

- تعيين اولويت هاي پژوهشی در زمینه مسائل و مشکلات آموزشی

- تعیین اولویت های پژوهشي در زمينه مسائل و مشکلات باليني